Ce sunt Fracturile?

Fracturile sunt o discontinuitate la nivelul osului. Un os poate fi complet rupt sau parțial fracturat în mai multe moduri: oblic, pe lungime, în cruce, etc. Fracturile osoase apar din cauza unui traumatism sau osteoporozei (boală ce afectează densitatea osoasă sau efortul fizic in exces) – mișcările repetitive pot duce la oboseală musculară și pun presiune pe oase. Acest lucru poate duce la fracturi de stres, frecvente în rândul sportivilor.

Fracturile osoase apar din cauza:

• Efortului fizic/folosirea in exces – mișcările repetitive pot duce la oboseală musculară și pun presiune pe oase. Acest lucru poate duce la fracturi de stres, frecvente în rândul sportivilor
  • Unei traume: o căzătură, un accident rutier, în timpul jocurilor sportive
  • Osteoporozei – boală ce afectează densitatea osoasă și crește riscul de fracturi

Simptomele fracturilor sunt foarte dureroase. Atunci cand se produce o fractura, aceasta împiedică deplasarea sau mișcarea segmentului/zonei în care a avut loc fractura.  Simptome comune:

Inflamație și sensibilitate în jurul zonei respective

îÎnvinețire

Anomalii sau diformități – atunci când un membru își schimbă aspectul sau când o parte a osului străpunge pielea

Tratamentul este prescris de medicul de specialitate.

Kinetoterapia – cu un program de exerciții specifice personalizat pentru dezvoltarea tonusului muscular și redobândirea aplitudinii de mișcare.

Tratamentul fizioterapeutic pentru reducerea durerii, inflamației și a reducerii edemului.

Poți preveni printr-un stil de viață sănătos, cu o alimentație bogată în vitaminele C si D, dar și prin menținerea tonusului muscular puternic pentru susținerea oaselor.