Ce sunt Parezele?

Pareza (amorțeala) este o paralizie parțială a mușchilor scheletici. Parezele sunt cauzate frecvent de tulburări neuronale, mai precis a neuronilor eferenți care transmit impulsurile motorii de la creier sau măduva spinării, aceste tulburări fiind de fapt întreruperi din diferite motive de boală a căii de transmitere a impulsului la mușchi.

Cauzele parezelor sunt multiple, dar specificăm că cel mai des întâlnite sunt:

Accidentul vascular cerebral;

Tumorile;

Loviturile sau alte traumatisme;

Infecțiile;

Un accident în timpul unei intervenții chirurgicale;

Hipertensiunea arterială;

Diabetul;

Bolile care afectează mușchii.

Înainte de instalarea unei paralizii, pot apărea dureri neobișnuite și oboseala musculară. După o paralizie, acestea se instalează într-un ritm accelerat, în câteva ore sau zile, fără a mai putea controla și simți părțile afectate, fiind îngreunate activitățile zilnice și, în cazuri mai grave, deplasarea.

Tratamentul este unul foarte complex, pe lângă cel medicamentos.

În partea de fizioterapie este recomandată stimularea musculaturi.

În partea de kinetoterapie, este necesar un program complex de exerciții care să vizeze dezvoltarea tonusului muscular și redobândirea funcțiilor pentru a putea efectua activitățile zilnice.

Prevenirea exactă a unei pareze este încă necunoscută, ceea ce putem face pentru o prevenire generală este a încerca să avem o viață echilibrată, incluzând și activități sportive sau exerciții pentru un corp sănătos.