Ce este Tendinita?

Tendinita este reprezentată de inflamarea tendoanelor. Manifestările tendinitei sunt dureroase, în general apărând la momentul mișcării, iar acestea pot afecta majoritatea segmentelor corpului.

Tendinitele sunt cauzate de factori multipli și, de cele mai multe ori, asociate: microtraumatisme repetate sau afecțiuni degenerative care, prin îmbătrânirea țesuturilor, atrag o uzură, chiar o ruptură a fibrelor de colagen din compoziția tendonului. Cele mai des întâlnite cauze sunt hidratarea insuficientă, lipsa vitaminelor, frigul, suprasolicitarea tendoanelor, mobilitatea scăzută și lipsa încălzirii musculare.

Simptomele tendinitei pot fi:

• Disconfort sau inflamație
  • Mușchii încordați
  • Limitarea mișcărilor
  • Tegumentul mai cald în zona respectivă

Prin tratamentul tendinitei se urmăresc, în mod primar, ameliorarea durerii și reducerea inflamației. Odihna, compresele cu gheață și antialgicele sunt deseori obligatorii. În tratamentul combinat al tendinitei se pot include și următoarele abordări:

Kinetoterapia este un program de exerciții specifice destinate să întindă și să consolideze mușchiul de care este legat tendonul afectat, împreună cu tehnici manuale sau de bandajare (de tipul benzilor kinesiologice) aduc un mare beneficiu recuperării rapide

Fizioterapia este recomandată pentru calmarea durerii, reducerea inflamaţiilor articulare sau musculare, eliminarea contracturilor, reducerea edemelor, stimularea contracţiilor musculare şi a circulaţiei sângelui, cu efecte antiinflamatoare şi relaxante implicite.

Tonifierea musculară – consolidarea mușchilor cel mai solicitați într-un anumit tip de mișcare sau sport este esențială pentru a rezista mai bine la stres și suprasolicitare.

Adoptarea unei poziții prin care să se pună în tensiune și să se suprasolicite tendonul (la locul de muncă).

Implementarea strechingului înainte de începerea activității sportive, dar și după terminarea activității, pentru relaxare.